15:e Juni - Jag trillar alltid dit

Kom hem från Hultan imorse.
Det var grejt.
Såg såklart massa sköna band,
drack god öl och hängde med världens underbaraste folk.
Tack för det hörrni!


Men..

Det är helt sanslöst vad man kan trilla dit gång på gång.
Alltid samma ord som upprepas.
Inget nytt under solen.
Jag gillar dig.
Du mig, not so much.

Och åter igen har jag sabbat något jag byggt upp.
Om inte en, två vänskaper så fler.
Allt för att jag är förvirrad just nu.


Jag orkar inte hitta någon jag kommer fästa mig mer än nödvändigt vid.
Fick reda på att jag faktiskt kommit in på läkarhögskolan i Polen.
Det är påriktigt.
Jag sticker snart.
Blandade känslor.

Jag måste vänja mig vid tanken att jag ska släppa mina bästa vänner snart.
Flytta från familjen.
Jag hinner inte ens fira min egen 20årsdag.
:/

Hur som så är det här öppningen jag så länge väntat på.
En anledning till att faktiskt kapa av navelsträngen.
Ge mig ut i världen och inse att jag klarar mig själv och kanske faktiskt
kan lyckas åstadkomma något vettigt med min vistelse här på jorden.


Det är dags för mig att fokusera på min framtid
och sluta slösa tid på DIG.


/E

Kommentarer
Postat av: David

Va kul att du kom in på läkarhögskolan! Trist att du kommer va så långt bort, visst. Men ändå jättekul för dig ju! Det kommer gå jättebra, det vet jag ;)

2008-06-16 @ 16:07:47
URL: http://crazydawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0