5:e Maj - Monkey see, monkey do

Får man som vuxen automatiskt distans till sitt eget och andras beteende?
Eller kommer folk fortfarande tro att de själva ALLTID har rätt och att deras handlingar aldrig är vrånga?
Är så sjukt trött på vissa människor och deras egotrippade beteenden.
Mig,  Mitt, Min, Jag, Jag, Jag..

Hur längesedan var det du tog någon annan i första hand?
Försök göra det dagligen.
Men sedan å andra sidan, vad får man för det?
Inget mer än att man själv somnar lite godare på kvällen. 
Och bara det är reward nog. Faktiskt.


Jag har en tumregel som jag vill dela med mig av.
Säg något snällt till minst en person om dagen,
sprid lite glädje och kärlek!
Trots att det låter hippie så står jag bakom det,
för alla vill bli sedda och uppskattade.

Den klassiska "Var mot andra så som du vill att dom skall vara mot dig" är vad jag strävar mot.


~~


Sitter och lyssnar på soundtracket till Reservoir dogs.
Little green bag med George Baker Selection är så grymt bra.
Introt kickar verkligen ass!
Musik finns i mitt liv, styr mitt liv och ÄR mitt liv.



Imorn är det dags för mig att jobba igen.
Tisdag-Torsdag, kvällsskift.
Yey. :/
Orkar inte med det där mer.


Ge mig kärlek, någon!


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0