27:e November - Hästmjölk

Alltså,
var med om en rätt pinsam händelse här om dagen..

Blev plötsligt sjukt sugen på mjölk, och det enda som var öppet här i kvarteret var delikatessbutiken ett par trappor ner.
Jag kilade dit och började leta efter den goda drycken i deras kylhylla.
Blev lite fundersam när jag på förpackningen läste Ko´nske,
för ko´n på polska betyder häst..
Inte vill jag dricka hästmjölk!
Bläää!

Jag kliar mig i huvudet och går fram till kassörskan,
en ung blond kvinna.
Frågar tyst om jag uppfattat det kalasfel, eller om mjölken faktiskt är från en häst..
Hon tittar på mig med stora ögon och brister ut i skratt!
När hon samlat sig tittar hon på mig och förklarar att staden där mjölken är gjord heter Ko´nske,
och att det faktiskt [såklart!] är vanlig mjölk..   komjölk.. !
Jag står och skrattar lite för mig själv och köper förpackningen.


Varje gång jag stiger in i den där butiken och den unga blonda kvinnan jobbar,
börjar hon fnissa okontrollerat.
Det gör jag också.
Vi har kul,
jag och delikatesskassörskan.
^^

/E

Kommentarer
Postat av: Zandra

heheh! :D hur ska man kunna veta lixom?! :D fan vad kul!

2008-11-28 @ 08:37:31
URL: http://glasruta.blogspot.com
Postat av: Stéphanie

Det kan ju varit det roligaste jag läst på länge:P

2008-12-01 @ 12:09:27
URL: http://stephaniebirgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0