20:e Augusti - Storebror + Lillasyster?

Kom att tänka på en sak när jag borstade tänderna.
Eller, fann ett mönster,
en röd tråd för alla mina hittills mer eller mindre lyckade förhållanden.

Jag dejtar storebröder.
Utropstecken    -!-

Ok, visst finns det ett eller två undantag, det skall jag inte sticka under stolen med,
men de som funkat, som blivit något mer, har alltid varit med killar som haft yngre syskon.

Första pojkvännen hade tre yngre bröder,
andra pojkvännen hade en yngre syster och två småbröder.
Min nuvarande är även han äldst i syskonkullen.

Har detta någonting med att göra att jag är minst i famlijen?
Söker jag mig till någon sorts "flockledare" ?

Kan man ens tänka så?
Är det äldre syskonet automatiskt ledare och det yngre följare?
[Tänkte använda synonymet herde och får. Men jag är inget får. Jag hatar får. Får luktar illa!]

Min storasyster dejtar en lillebror. So, no exeption there.
Dejtar mellanbarn bara andra mellanbarn?
Eller är de som blodgrupp 0 och passar båda?

Faan, nu kommer jag inte kunna somna!


/Elin

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Det som är lite skrämmande är att jag nu också finner en röd tråd i mina (ganska lätträknade) relationer!

2009-08-21 @ 00:37:25
Postat av: Elin

Haha! Visst är det lite roligt ändå?

Det undermedvetna är så grymt fascinerande!

2009-08-21 @ 01:08:43
URL: http://hanssonelin.blogg.se/
Postat av: Joël

Shit hade aldrig tänkt på det... Skrämande...

Vad letar jag med min förhållande.

Tack Elin nu kan jag inte somna...

2009-08-21 @ 01:10:06
Postat av: Elin

Åh förlåt. ^^ ;P

2009-08-21 @ 01:12:56
URL: http://hanssonelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

alla tjejer vill ha ledare

2009-08-21 @ 02:31:12
Postat av: Anonym

hahaha. elin din funderare. men ganska skumt nar man tanker på det.

børjade tanka på mig sjalv nu o alla jag dejtat o vart tillsammans me ar yngst.. precis som jag! va beror det på då?? :P

2009-08-21 @ 08:16:32
Postat av: Sara

Jag träffade bara ensambarn förut. Jag brukade reflektera över det efter att det hänt tillräckligt många gånger men jag har aldrig fattat varför. Nu har jag träffat en lillebror, precis som jag är lillasyster, och vi är precis lika barnsliga. Han har dessutom inte det där bortskämda draget som ensambarn har, det där "Jag får ALLTID som jag vill". Ensambarn är en förbannelse.

2009-08-21 @ 10:14:01
Postat av: Elin

Åh.. Jag vet inte! Min teori var inte skottsäker ser jag. Undrar hur mycket syskonrollen spelar in på relationer. Egentligen.. ^^

2009-08-23 @ 00:40:22
URL: http://hanssonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0