5:e Augusti - Svar på frågor om Wroclaw Med-school

Hej!
Läste att du pluggar i wroclaw.. Hur var det när du först började där.. hur var det med att skaffa en room mate?! hade du redan kontakt med någon innan du åkte till wroclaw?! :S




Innan flytten gick jag mest runt och var orolig och nervös.
Ojjade mig om huruvida klasskamraterna skulle vara reko eller inte,
hur studierna skulle vara och hur proffessorerna skulle lukta.
Packningsproceduren var även den mer eller mindre ångestfylld.

Den enda jag haft kontakt med i förväg var en tjej från tredje året,
en supervänlig Norrlänning, med helt rätt teknik för att lugna ner mig litet. ^^
Henne fick jag kontakt med via en facebookgrupp under namnet Wrocław Medical University-English Division,
jag tror mitt helnervösa inlägg ligger kvar på väggen.

Då alla var i samma båt efter flytten ner till Wroclaw, var det rätt lätt att få kontakt med klasskamraterna.
Om man väljer att bo på Jubilatka [Studenthemmet för English Division mfl] blir man tilldelad en första rumskamrat.
Allt efter tiden gick och vänskapsbanden blev starkare åt ena eller andra hållet, bytte man rumskamrat efter fri vilja.
Ville man ha ett eget rum var inte heller det ett problem.

Jag bodde aldrig på Jubi, utan har ett rum hos min moster.
Letar ny lägenhet nu till termin tre tillsammans med Skogan,
världens sötaste Stockholmstjej. ^^

Hoppas jag lyckats svara på dina frågor någotsånär. :)

Foto på fontänen utanför Universietet i Wroclaw. ^^

Foto på fontänen utanför gamla universitetet i Wroclaw

/Elin

Kommentarer
Postat av: Krille

Hej, kul blogg, läste i ett inlägg tidiagare att du hade skrivit pubic crest, vad är det på svenska?

2009-08-11 @ 09:37:22
Postat av: Peter

Hej!

Jag undrar hur man kan förbereda sig inför antagnins/intagnings-provet och vad för typ av frågor kan väntas komma? Hur ser intervjuen ut?

Tacksam för svar:)

2010-01-08 @ 03:34:36
Postat av: Barcelona

Hej!

jag är intresserad av att komma till wroclaw för att plugga eftersom min kompis är där o för att jag inte kmr in i sverige...

nu är det så att jag inte har de bästa betygen helller, kmr o o få mellan 15-16 i snitt, men jag måste ändå läsa naturämnena på komvux efter gykmnasiet innan jag kan söka för jag går på sam sam, men har läst biologi A och fick VG och ska läsa biologi B nästa år



min fråga är vad hade du för betyg i Biologi, fysik och Kemi?(om du inte vill berätta är det självklart lugnt) och hur vill skolan att ens betyg ska vara? kollar de bara på biologi, kemi och fysik?

jag har letat o letat på internet men hittar inget..

jag tror att jag kmr får VG i a-kurserna och G i B-kurserna..

tror du jag kan komma in?

har MVG i både engelsa A och B



hoppas dina studier går bra!

tacksam för svar!

du kan skicka svar till [email protected]

2010-04-17 @ 01:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0