29:e Januari - Relaxed

Har haft en otroligt skön vecka hittills.
Träffat många kära vänner,
men framför allt lyckats locka fram min inre ro.
Det kanske låter otroligt flummigt i era öron,
må det göra det då.
Men faktum är att jag mår riktigt bra nu.

Tappade upp ett varmt bad,
bar in massa gröna växter och tände levande ljus
och låg och tänkte.
Nu sitter jag här vid skrivbordet i badrock, nyrakade och insmörjda ben och lyssnar på Janis,
åh älskade Janis!
Det är otroligt hur hennes rossliga röst får mig att totalt ryckas med i musiken.
Hon gör mig helt utslagen!
Kan ligga i flera timmar och bara lyssna..

~~
"Don't you know, honey,
Ain't nobody ever gonna love you
The way I try to do ?
Who'll take all your pain,
Honey, your heartache, too ?
And if you need me, you know
That I'll always be around if you ever want me
Come on and cry, cry baby, cry baby, cry baby,
Oh daddy, like you always seem to do."
http://www.youtube.com/watch?v=eDIaDS9HhMw&feature=related
~~

Det är stunder som dessa man måste komma ihåg 
och uppskatta det lilla i vardagen.
En sak jag verkligen fått lära mig är att aldrig ta något förgivet.
Varje dag du klarar dig igenom är en gåva.
Vad än du tror på, om det så är Gud, ödet eller någonting annat
så har du fått ytterligare en dag (och förhoppningsvis många till) !
Gör något vettigt med den.
Gå inte runt och var bitter över saker du missat eller gjort fel.
Påminn dig istället om de saker du lykats göra väl!


(Nästa gång jag är i en "low-point" ska jag påminna mig om att läsa det här inlägget! haha :] )

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0