16:e Juli - Hypocrit #1

Har alltid varit anti känslomässig exposition,
att visa känslor och dela med sig av de djupaste tankar och åsikter.. hm..
Nä. Inget gott kan komma från något sådant.
Öppnar man upp sig på det sättet så kan man lika gärna ge motparten en kniv också,
så de kan sänka en på momangen.

Djävla sorglig människa den där Elin, tänker du säkert.
Tjaa'a.. Måhända är jag pessimistisk när det kommer till mänskliga relationer.
Ändå hävdar jag att det jag finner mest intressant och det jag vill jobba med är människor.
Det är som att medvetet stå vid gränsen av ett stup när man är höjdrädd.
Ibland förstår jag inte ens mig själv.
I have some figuring out to do.



Just nu är jag livrädd,
för det finns någon jag tycker extra mycket om.
Är det dags att sänka garden?


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0