19:e April - tentaångest

Nu äre snart dags för biokemitenta & jag sitter och ojjar mig igen.
Den här kursen är för mig sanslöst svår!
Allt handlar om att memorisera strukturer, enzym & komplexa kemiska namn.
Och helt ärligt, jag är inte direkt någon hejjare på att memorisera saker och sedan rapa upp dem på papper.

Känner mig lite som en analfabet,
som att biokemin är sitt egna lilla språk som jag bara rakt av inte kan förstå mig på och kan minnas!
Visst försöker jag,
knagglar och tragglar mig fram.
Kan stolt säga att jag faktiskt ligger någorlunda i fas,
men ändå kommer den här jäkla ångesten och smyger sig på,
varje gång!
Det är så förutsägbart!

Jag är livrädd för att misslyckas.
Töntigt,
jag vet. :/



Ska försöka vagga mig själv till sömns nu.
Inte så lätt, var gång jag sluter ögonen ser jag kemiska strukturer.
Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0