14:e April - Bitterheten tar över

I vanlig ordning har man söndagsångest, på morgonen efter pallrar man sig ändå upp och beger sig till jobbet.
Väl där möts man av an tjurig chef, en jävla massa tillsägelser och "gör det"s.
-Fuck my life!

Säg såhär,
den dagen då  chefen börjar ta mig på allvar,
höra mina förfrågningar och vara en mänsklig ledare,
den dagen gör jag vad som helst för honom.

Idag gör jag mitt jobb, i den mån jag måste,
tar skiten som kastas på/över/bredvid/under mig och försöker att inte tänka mer på det.

Som det är nu så brinner jag inte för mitt jobb, och har inte gjort på flera månader.
Jag går dit för att jag ska.
Det är inte så jag vill ha det.
Jag vill tycka om det jag gör, känna uppskattning och att jag gör skillnad.
Det är bannemig dags för mig att byta jobb!



Förutom min rövkassa arbetssituation så går huvud och hjärta på högvarv.
Nu snackar jag inte om stressen och pressen mitt jobb medför, nä.
-Jag är kär.
Kär i en snubbe som ett tag skulle vara förälskad i mig.
Som det är nu så betvivlar jag det grymt mycket!
Var nära till lipen flera gånger igår, idag har jag tagit mig i kragen.
Men det passerar inte många timmar mellan att jag har samma återkommande tanke..
-Det vore bättre om vi inte ens träffats från början..

Hatar min brudiga attityd och blödiga tankar,
men Gud gjorde mig till kvinna och sånhär är jag.
-So high five!

/E

Kommentarer
Postat av: Sara

"det vore bättre om vi aldrig träffats" Mm, jag vet de såååå himla väl Elin, man önskar det mer än något annat. MEN ändå...man skulle inte velat vart utan dom där stunderna och om man aldrig hade träffats så skulle chansen vara absolut zero att få uppleva stunder på nytt tillsammans.. en liten chans större än om man aldrig möts iaf. Men aj, va ont de gör...värt de lr inte, de e frågan??

2008-04-30 @ 14:24:05
URL: http://saraliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0