17:e November - Anatomitenta nr 1

Åh jösses!
Det där provet var precis vad jag bävade för..
Det gick inte lika kalasbra som jag hade hoppats,
men fortfarande är jag nöjd.
Jag gjorde trots allt mitt bästa.

Såhär var det upplagt:
Provet hade 60 frågor,
max poäng på varje uppgift var 2 poäng,
därav max på hela provet 120 png.
Endel frågor har ett rätt,
andra två rätt.
Tid: 80 min

Här är ett exempel på en fråga som kunde vara med på provet:

Which of the following statements about synovial joints is (are) not correct?

A  Articular cartilage covers articulating surfaces of the bone

B  Synovial joints contain synovial fluid
C  The synovial membrane may extend as a pocket or sac, called meniscuses

D  The joint cavity is enclosed by a capsule

E  All of the above




Blä,
tyckte det var jättesvårt!!
Var tvungen att läsa varje fråga typ 3 ggr minst för att fatta vad det där stod!
Tricky tricky.. :/

Imorgon kommer resultaten,
kl 12.00 för att vara exakt.
Skall bli jävligt intressant att se hur många som klarade sig
och om man mot alla odds var en utav de få som faktiskt passade..
-Hjeeeeeeeelp!


/E

Kommentarer
Postat av: no credit score

go here for the best no appraisal home loans around

2015-05-20 @ 21:43:30
URL: http://badcreditmortagerefinance.soup.io/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0