1:a Oktober - Vilse på universitetsområdet

Jo, idag började skolan på riktigt.
Eller, så var det sagt iaf.
Steg upp klockan halv sju (helt otroligt för att vara jag!), gjorde mig iordning för att sedan gå till spårvagnshållplatsen.
Tänkte att jag skulle hinna med spårvagnen som gick kl 07.35, det gjorde jag också, med nöd och näppe!
Båda vagnarna var smockfulla med studenter, alla påväg till sin första dag på höstterminen 2008.
Väl framme vid "Kliniki" var klockan kvart i åtta.. Jag har en kvart på mig att hitta till rätt byggnad och sal.
Jag börjar trevande gå gatan fram, tittar på husnumrena och försöker hitta rätt ställe.
Känner hur klockan tickar och jag gick fram till en grupp tjejer, som såg sådär skönt inbodda ut.
-Rakt fram och till höger. Huset efter den gråa byggnaden.
Ja men fan, det låter ju rimligt och lätt.

Men inte var det där inte!
I en timme virrade jag fram och tillbaka, i huvudet ekade svenska svordomar blandat med klingande självironi.
Fiiint, första lektionen, och jag missar den!
Toppen, verkligen!!
Tog spårvagnen hem, letade reda på mobilen och skrev ett panikartat sms till klasskamraten Ella.

Ella hade precis vaknat.
Ella sa att "Medical History" lektionerna var inställda.
Vi var lediga hela dagen. :P

Haha.
Toppen, intesant?

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0