5:e Oktober - Söndag

Yao!
I fredags kväll hade vi P.E..
Några av killarna spelade fotboll och resten delade upp sig på pingisborden och i gymmet.
Kan inte tänka mig att det är något annat än taktiskt att lägga just den lektionen kl 19.00 - 20.30 en fredagkväll. :P
Hur som helst funkade det, för efter dom 80 minutrarna var jag allt annat än sugen på att gå ut och "skaka vad min mamma gett mig", så att säga.
haha.
Istället tog jag spårvagnen raka vägen hem, burrade upp sängen, kokade te och lät SG1 avsnitten rulla. :]

Igår var det chilldag hela dagen, och på kvällen träffade jag Kaja och Malin.
Vi var påväg till en klubb jag vart på med Kusin Ilona för några helger sedan.
Ett helhippt ställe med dansgolv á la "Saturday Night Fever",
blinkande golvplattor, gigantisk spegelboll i taket och så vidare. :P
Då vi kikade in genom dörren verkade dock stället vara dött.
 Medelåldern låg nog på närmre 30 än 20, tyvärr.

Istället ringde vi till Markus och träffade honom och ytterligare några härliga folks nere vid fontänen vid Rynek.
Gick med bestämda steg till "Bierhalle" några meter bort och slog oss ner.
Där firade dom Oktoberfest, så ölen var billigare än vanligt. (5 zl / öl :D det blir ungefär 20 kr á halvliter)
Efter ett par Piwka så drog vi vidare till ett ställe som heter 7 Kóty. (7 Katter)
Skitskysst ställe med jättehärlig atmosfär, god öl och bra musik.
Under kvällen rullade Erykah Badu blandat med Nirvana och Red Hot Chili Peppers. ^^

Idag vaknade jag upp i tjejernas lägenhet, sjukt pigg redan klockan åtta. :P
Solen sken och jag smög upp och drog med mig fotöljen ut på balkongen
och satt där med mitt täcke och lapade sol i en timme eller så.
Under den timmen gick jag igenom precis hur jag ska göra med allt.
Det handlar om självdiciplin och vilja.
Imorn ska jag försöka sätta upp mina personliga mål för det här året
och sedans ska jag sätta upp dem på mitt rum, så jag kan se dem varje dag och peppa mig själv.

Idag har jag faktiskt pluggat i ett par timmar, det känns bra.
Har lärt mig mängder om Monosaccarider och deras uppbyggnad.
Om jag fortsätter som jag gjort idag blir det inga problem alls.
Det var faktiskt till och med rätt intressant,
hade jag aldrig trott om kemi. :P

Imorgon börjar jag skolan kl 08.30,
först blir det medical computer sciense.
Undrar vad det kan vara. :P
Efter det blir det Anatomy lecture och ytterligare några timmar efter det Anatomy class.
Undra om vi får se en döing,
det är inte helt omöjligt har jag förstått. :P


Take care!
/E

Kommentarer
Postat av: Zandra

hahaha, blir du glad om du får se en döing :D du är knäpp! <33

2008-10-07 @ 12:28:20
URL: http://glasruta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0