1:a September - Första dagarna i Polen ^^

Tja!
Har inte lyckats skaffa internet hemma hos moster ännu,
så det är rätt glest mellan inläggen.

Hur som helst,
i fredags kom jag och pappa fram efter dryga 7 timmar i bilen.
I lördags var vi på mosters och Bogdans kolonilotter,
det är verkligen en stor grej här!
Alla vill ha en liten lott, en liten egen trädgård utanför stan.
Det är jättefint tycker jag ^^
Käkade mosters egenodlade tomater, och jag har bannemig aldrig käkat en så god grönsak!! :D
Har lagt upp några bilder från stället på facebook, kolla om ni är sugna! :]

I Söndags var det upprop i skolan,
träffade klassen.
Många skyssta människor verkar det vara,
 ett par från Norge, några från Canada, från USA och en hel drös från Sverige.
Det blir nog toppen tror jag. :)
Efter 12 drog vi ut på guidad tur genom stan,
jag som var dum nog att ta på mig nya skor har fått vääärldes skoskav! Hrm!

Igår var det första lektionen i polska..
Hamnade in nån sorts "advanced class", grattis!
jag som typ aldrig skrivit, läst ännu hellre lärt mig polsk grammatik!
Fy !

Åh nu måste jag pallra mig hemmåt till moster.
Klockan är 14.46 och det tar nog dryga 20 minuter från torget hem..
Ska sen ta spårvagnen ner till pasaz Grundwaldski för att därifrån gå till Universitetsområdet..

Kommer kanske mer inlägg imorn om jag orkar dra mig ner till torget. ^^

Ha det gott people!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0