20:e September - Bygga bo

Det är sjukt så isolerad man känner sig utan internet!

Äntligen har min moster tagit sig tid till att gå till "TP" för att fixa uppkopplingen.

Inte helt lätt för mig att koppla ihop och installera grejerna, då allt var på polska.

Engelsk översättning?

-Glöm det! Haha

Men det ordnade sig iaf, tror att 3 veckor av polskundervisning har gynnat sig!

Det går lättare att läsa nu, men ännu har jag lång väg kvar på att kunna stava ordentligt!

Helt sjukt vad det finns skumma bokstäver och läten!


Tjejerna jag hänger med i klassen har precis skaffat lägenhet,

Ikväll ska jag nog gå och hälsa på dem. Ska bli skoj att hjälpa dem med att måla om och skruva ihop IKEA möbler. ^^

Följde med dem till marknaden här om dagen och hittade lite grejer till mitt egna lilla krypin.

Ett sängöverkast, ett par kuddar, en laptopbräda och en lampa.

Och på tal om det här ämnet,


Har tänkt på en sak..

Människor bygger bon precis på samma sätt som andra djur gör.

Som myror hittar barr de släpar med sig hem till stacken och som björnar bebor grottor, så gör också vi människor när vi letar boende och ting som gör rummen mer "mysiga" och "personliga".

Rätt komiskt egentligen, vad en del grejer man gör egentligen är instinkter! Haha.


Förra veckan skickade mamma ner ett paket till mig,

himla gulligt av henne tycker jag! :]

Så nu sitter jag och mumsar i mig Marabou Digestive chocklad och lyssnar på the tough alliance. ^^

Det känns overkligt att jag sitter i ett annat land,

mot alla odds så känns det jättebra!

Trodde att jag skulle få det jobbigt med att träffa nya människor och skaffa vänner.

En helt ny krets av bekanta och helt nya gator att utforska.

Men då vi alla i klassen sitter i samma båt, är de flesta av oss öppna och utåtriktade.




Det har kommit ett par tillskott till klassen. Barry från Nigeria, Diana och Caro från Tyskland och ett gäng tjejer från Sverige.

Förmodligen kommer de fler i början av Oktober, då den egentliga terminsstarten äger rum.

Nu ska jag ta och lägga mig,
imorn börjar fysikföreläsningen kl 10.00 ^^

/E


Kommentarer
Postat av: Zandra

ÅH! det låter hur bra som helst<3 jag är så glad för din skull :)

2008-09-26 @ 09:03:33
URL: http://glasruta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0