22:a Augusti - Mumbo Jumbo

Jag minns så väl att jag googlade det när jag var 13.
Hur man blir av med vårtor.
Minns att jag hade en på tån.
Blä!

Då var jag väldigt intresserad av allt som hette New age, kristaller, självhealing.
Inte för att jag var ett flummbarn, utan mer för att jag var sjukt intresserad av all sorts kunskap!
På samma sätt har jag läst allt jag kunnat hitta om okulta ting
och nu senast, världens mytologi. ^^

Hur som helst,
tillbaks till vårtan!

Googlade det och hittade massa gamla huskurer och provade en av dem.
Gick ned till köket och tog mig en potatis.
Delade den mitt i tu och smörjde in vårtan med ena halvan, denna grävde jag ned i trädgårdslandet.
Den andra halvan tryckte jag ned i min blomkruka i fönstret.
Efter ett tag försvann vårtan.  -Pårikt!
Har inte haft problem med något sådant efter det.

Helt sjukt egentligen!
Hur funkar det? Jag menar, är det nåt ämne i potatisen som gör att dom försvinner?
Är det så att de försvinner för att det är vad jag förväntar mig ska hända? Placebo lixom?
Men nä! Om jag hade förväntat mig att den skulle blivit rosa och ullig så hade det ju aldrig hänt!

Huskurer alltså,
vet inte HUR de funkar, bara ATT de gör det.
Bättre än kemikalier i pillerform och andra sterila metoder.
Tacka vet jag smutsig jord och örter!
[Säger jag, en framtida läkare! hahaha!]

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0