19:e December - Julhets

Fem dagar kvar till julafton och familjen har fortfarande inte köpt några klappar.
Måste uttrycka min oro. haha.
Har hetsat julfeeling här hemma hela dagen idag.
Strukit fyra par julgardiner med diverse motiv på,
beordrat pappa att hänga upp min adventsstjärna och lagat grymmaste middagsmaten:

Kyckling med julmustsås.

Tänkte dela med mig med receptet,
sjukt enkelt och asgott! :)

3 st Kycklingfiléer
2 dl Creme fraiche
2 dl Julmust (Eller Coca-Cola om mustlagret tryter)
1 st kycklingbuljongtärning
1 tsk Malen ingefära
1 tsk Rosmarin
1 msk Soya

Förstek kycklingen litet. Blanda såsen i en bunke bredvid. Häll över såsen med alla ingredienser i stekpannan.
Lägg på lock och låt puttra i 10 minuter.

Serverade den till ungsstekta potatisar och skivade morötter. (Skvätt olivolja, salt och rosmarin på så blire kalasgott!) Ris passar också bra till. :)

Hann inte ta något foto för hungrig familj åt genast upp allt. :P

Nu ska jag nog rota fram mammas gamla Carola cd, Jul i Betlehem, och läsa lite i min bok.
:)



Kommentarer
Postat av: Zandra

åhhhh låter gott och mysigt!!! eran fina julgran med era kulor i, åhhh! saknar

2009-12-20 @ 13:13:57
URL: http://glasruta.blogspot.com
Postat av: Sandra

Tack för receptet, skall provas snarast :D

2010-01-24 @ 23:57:44
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0