11:e Februari - Alla lärdomar är viktiga

Jag har lärt mig ett par nya saker under de gångna dagarna..


Försök ALDRIG stämma en gitarr - utan stämapparat - mitt i natten - efter en krogrunda.
Om du ändå envisas med detta tänk på följande:


*Att helst vara ensam
(Vara två om att stämma ett instrument är dömt att misslyckas! Den ene tycker tonen är för hög, medans du är störtsäker på att tonen du hör är för låg och gitarren går fram och tillbaka emellan er i dryga 20 minuter innan ni går vidare till nästa sträng.. Nää.. Demokrati fungerar inte i det här scenariot.
OCH om det nu är så att du är ensam och misslyckas med att stämma din gura, så är det väl inte hela världen.. Du behöver inte skämmas för att dra ett G-ackord som är helt off.. Kanske ilar det i tänderna, men publiken hurrar i fantasin ändå!)

*Att inte spela för högt
(Du vill inte väcka grannarna med fyllespel och osexiga ackord! Har hänt nån gång att jag kommit hem från lokala puben i tron om att jag plötsligt blivit rockstjärna under kvällens gång.. Fram med El-gitarren och på med disten! Jag var INTE särskillt populär dagen efter kan jag tala om.)

*Att inte glömma var du lagt gitarren efter du lirat klart
(Vakna upp morgonen efter och kliva rakt ner i bädden av strängar - Ajaj och hjärtat gråter!)



Just nu sitter jag hemma hos syster,
vi hostar i kapp.
Känns halvkul när jag mest bara vill kolla in storstan innan jag åker tillbaka till Wroclaw.







Lyssna på:  http://www.youtube.com/watch?v=5PYzwdbbgF8&feature=related
I vanlig ordning grymt skön musik av grymt skön tjej! ^^
-Ed banger records, yeey!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0