3:e Januari - Hem och tillbaks

Åh, nu var det ett gott tag sedan jag sist skrev här på min mirakulöst välbesökta blogg.
På dessa veckor har jag hunnit åka hem till Småland en sväng men även hunnit ta mig tillbaka till Wroclaw.
Här och nu sitter jag inne i mitt citrongula sovrum och längtar hem igen.
Äter ballerinakex och intalar mig att allt kommer bli bra om några dagar.
Fasten jag vet, jag vet så väl, att under månaden framöver kommer ångesten bara att eskalera.

Har terminstentor i praktiskt taget vartenda ämne, och att plötsligt inse det,
 mina ädla damer och herrar,
 är allt annat än relaxande. :/


Jag lämnade Smålandsstaden med ett leende på mina läppar,
för det stället har jag redan sagt hejdå till för länge sedan.
Har redan insett att människorna därhemma bara kommer att fortsätta spela samma gamla kort,
om och om igen.
De kommer aldrig att förvåna mig.
Samma människor ute varje helg.
Samma människor, kanske annat hemsläp,
men fortfarande samma välinövade draman upprepas.

Jag är sjukt tacksam över de vänner jag har, är otroligt glad att fått återse dem!
Men det är nog bara dem, familjen och bekvämligheten på Prällegatan jag mest kommer sakna.


Det är med äkta glädje jag återser mina nya bekantskaper här i Polen.
De är individer jag fortfarande är nyfiken på,
människor jag vill lära känna!

Just nu är det sjukt mycket jag vill lära mig, göra och klara av.
Här ikväll tänker jag sätta upp mål,
mål som jag banne mig skall uppnå det här året!
Tycker att det är lite vackert i att vara naiv,
och jag tror banne mig att 2009 är mitt år!

Önskar er det bästa av det bästa och God Fortstättning!
/E

Kommentarer
Postat av: gurra

blir ju deprimerad av och läsa din blogg... :/

2009-01-06 @ 15:01:42
Postat av: thrane

Hej! Hamnade här av någon anledning. Men att sitta här och läsa en stund fick mig ju bara att konstatera det jag alltid tyckt: att du är himla klok! :)

2009-01-24 @ 18:12:20
URL: http://spitndrool.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0