30:e Mars - Hala targowa

Hej hopp!
Det har varit en suveränt fin dag i Wroclaw idag.
Var så soligt och underbart att jag satte mig på balkongen och lapade sol ett tag,
så fräknarna har nog hittat fram igen. ^^

Jag och Carro tog en rast från plugget och gick på promenix till Hala Targowa,
en saluhall här i stan, där jag lämnade in ett par väskor på lagning och köpte årets första jordgubbar.
Väskorna har legat trasiga sedan ettan, då jag bar runt på tio kilo böcker.
De pallade lixom inte trycket och pressen lika bra som min älskade och trogna kånken. ^^

Hala Targowa, Wroclaw

Hala Targowa, Wroclaw.

I den här härliga hallen (en utav mina favvoplatser i Wroclaw) kan man köpa både det ena och det andra.
Du kan hitta alla sorters frukt, kött, godis, blommor, tyger, leksaker, rökelse, korgar, väskor osv.
Mitt favorithörn är terrarieaffären där man kan köpa leguaner, agamer, kameleonter, diverse ormar
och alla terrarietillbehör man kan tänka sig. :}

Önskar jag fick visa er!

Kommentarer
Postat av: Uffe

Hej Elin.



Såg att du pluggade o Wroclaw och tänkte att du kanske kunde hjälpa mig? Jag har en kanadensiosk vän i Wroclaw som skulle vilja ta sig hit till Sverige för att hälsa på. Tänkte höra med dig om lite hjälp med resor osv..



Hör gärna av dig på min mail.



Mvh uffe Palmbrink

2011-09-06 @ 20:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0