26:e November - P.S. ! Anatomitenta

P.S.
Kom på att jag inte skrivit något om hur anatomi re-taken gick.. :P

Provet var knepigt,
60 nya frågor, nytt adrenalin, ny nervositet och nya 80 minuter att distribuera vist.
Jag satt där, bet på naglarna och highlitade nyckelorden i varje fråga.
Typ som; Not, Exept, True osv. osv. Gubben är knepig må jag lova
och gör allt för att dilla bort oss.

Väl färdig och utanför klassrummet lade sig inte nervositeten,
men utan att försöka tänka på the glenohumeral joint eller the bordering surfaces of the ethmoidbone drog jag till latinlektionen,
hann precis i tid.
Puh!
Köttadeköttadeköttade latinprov.,
så gott det gick iaf och gick sedan tillabaka till anatomibyggnaden.
För att göra mig redo för ett muntligt prov med Mr Professor.
Klockan 17.50 skulle det börja.
Klockan blev 18.00..
18.15..
18.30..
18.45..

Närmre kl 19 kom mr man ut från sitt kontor,
det blev genast knäpptyst i korridoren.

Helt otippat börjar han ropa upp namn,
ett efter ett.
Plötsligt hör jag även mitt eget namn uttalas på bruten engelska.
Ålar mig fram genom elevmassan och ställer mig längst bort från professorn,
närmst dörren.
Han säger:
-Thank you, you can go home.
Jag hör 15 glädjetjut, ser 15 glädjeskutt
men också 10 suckar och blickar fyllda med ångest.
De elever som inte blivit uppropade var tvugna att göra muntligt test redan samma kväll.
Not so bra att all för dem.  :/

Det hela kändes som något taget ur Project Runway eller något liknande,
"May the following designers please take a step forward.
You have made it to the next project and elimination"
Hehe.

Men men,
jag kilade ut genom dörren och kände genast en tio kilo tung sten från hjärtat lyftas.
Jag klarade det, darn vad sköööööööööönt!
Nu är det bara att ta nya tag.
Kommande månad skall vi lära oss allt om musklerna, blodkärlen och nerverna i huvud och nacke.
Yeehaa!
;D


/E
D.S.

Kommentarer
Postat av: gurra g

gött mos tjejen=)

2008-11-27 @ 00:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0