4:e September - Rynek

Nu sitter jag här på torget igen,
har fortfarande inte lyckats skaffa den där internetuppkopplingen. :/
Men, vädret är najs, latten är god och folket runt omkring pratar om allt från läget i georgien till vad den där chokladen kostade år 1998.. Sorlet är högljudt och glatt.
Och här är jag,
ensam bland hundratals människor.
Hrm.

Både moster och Bogdan jobbar idag,
extra lonely! :/

Har så jäkla länge väntat på att få flytta till Wroclaw och plugga,
nu när jag äntligen är här känns det konstigt.
Vill inte påstå att jag längtar hem så fruktansvärt,
det jag känner är väl att jag saknar några få individer och vill ha mer sällskap än vad jag hittills fått.
Men det är väl inget som inte går att ordna?
:P
Jag får va en sällskapsigel på de få jag lärt känna hittills..

De jag känner jag kan snacka med mest går inte i samma polskagrupps om jag dock,
så det är lite tråkigt!
Fast igår var vi ute och lunchade ett gän.
Tyskarna, den norska söta tjejen och en till dam från sverige.
Det var najs, de gav mig en blombukett som grattis på födelsedagen.
Lätt att det gjorde min dag! ^^

Den svenska tjejen föresten!
Hon och jag är rätt lika.
Båda har semilångthår och lugg,
gillar i princip samma musik, har liknande intressen och är lika långa.
Grymt komiskt. :P

På lördag ska moster, jag och Bogdan kanske upp i bergen och vandra.
Får se hur de blir med det där.
Och så måste jag fixa en kontorsstol till mitt bord,
får ont i ryggen av att sitta i den gamla. :/

Jag börjar lära mig vägen ner till Rynek och runt stället där jag bor.
Sakta men säkert lixom.
hahaha

Är redan skitnervös inför anatiomilektionerna!
Andraårselever spyr ljudligt galla över läraren i ämnet.
Undra hur illa det är egentligen.
Utöver detta så hör jag hur klasskamrater snackar om att de börjat plugga för läääänge sedan.
Är jag fucked redan innan skolan börjar altså?
Hrmmm...

Yeye,
dags för mig att avsluta för idag. ^^

Kram
/E

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror inte du är fucked redan innan skolan startat :) och skulle det vara så så ordnar du det väldigt snabbt! vi vet alla att du är klar i huvudet och bra på att plugga :D det kommer bli fina fisken, saknar dig <3

2008-09-04 @ 17:06:16
URL: http://glasruta.blogspot.com
Postat av: Emy

Jag håller med Zandra

alltså dom som säger att dom börjat plugga innan är de som tror att de kommer hjälpa. hur kan man plugga på ngt som man inte ens vet vad man ska göra? äh slösar onödig tid. skolan är ju avlagd i tid så du ska hinna de på den terminen du har, och inte innan du börjar. så de kommer nog gå bra. Men lite jobb under terminen lär ju krävas men de kommer gå great :) Puss

2008-09-11 @ 08:42:42
Postat av: Elin

Thnx!

Hoppas verkligen att det är så!

Tror verkligen inte att det kommer göra mig nån större skillnad om jag börjar plugga nu.

Mer än att jag förmodligen kommer tröttna på anatomin liite tidigare. :P

hehe.

PUSS

2008-09-28 @ 00:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0