12:e Juni - Wroclaw med-school vs. Gdansk

Hej! Vad kul att jag hittade din blogg. Jag funderar på att studera medicin den här terminen. Jag sökte till Gdansk men kom inte in. Jag hörde att det inte är lika "bra" där du studerar om man jämför med universitetet i Gdansk. Vad tycker du? Jag är sååååå nyfiken och vet inte riktigt om jag ska söka till universitetet du läser på. Har läst på nätet och jag hittade både positiva och negativa kommentarer om universitetet.



Hallelihallelå!

Jag har personligen aldrig varit på universitetet i Gdansk,
men vi har ett par transfer-students därifrån som verkar gillar Wroclaw alldeles ypperligt. ^^
Jag tror att det är lite av samma kaka överallt, oberoende på stad.

Det här med kommentarerna.. Skolan här i Polen blir vad man gör den till.
Man kan klara sig genom kurserna på olika sätt, och därmed får du olika respons av lärarna.
Vissa trivs, andra inte. Så kommer det nog alltid att vara.

Vill tillägga att jag gillar mitt universitet och är glad att jag flyttade hit,
Wroclaw är en underbar stad! :)




Kommentarer
Postat av: Sylwia

Hej!

Hur gjorde du med dina gymnasiebetyg när du sökte till läkarprogrammet? Fick du "översätta" dem till polska betyg?

2011-01-05 @ 01:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0