21:a Juni - Brångelbär

Visste ni att bananen faktiskt är en ört?
Och att hallon är en frukt?

Ja okey, hallon är ett bär, men bär är gömfröfrukter som är frukt-frukter!
Och.. Varje liten blobb på hallonet är en småfrukt i sig som en stenfrukt.
Det finns gulhallon, blåhallon men vanligast är rödhallon.
Hallonen kallas brambär, bringelbär, bryngbär, brännbär, fallbär, fållbär eller brågabär beroende på vart i landet man befinner sig.
Just nu befinner jag mig vid mitt skrivbord. Framför mig ligger de där jädrans biokemiböckerna uppslagna,
men jag orkar faktiskt inte ge dem en endaste ynka blick till ikväll.


Jag tror jag håller på att bli galen här borta!
Vet inte vad jag ska ta mig till.
Det känns som att den här tentan är mer omöjlig att vinna än slaget vid Lützen!

Biokemi is killing me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0