11:e Januari - Tystnad

Jösses!
Ser nu att det nästan var ett år sedan jag gjorde ett inlägg i min arma blogg.
Tiden liksom går i ultrarapid!
Vad har hänt sedan sist?

Jo, jag kan numera stolt säga att jag är till 1/2 färdig läkare!
Om två veckor har jag gjort klart min sjunde termin och har bara fem kvar. Tjoho!
Många hemma undrar vad jag vill specialicera mig inom,
idag tror jag att det lutar åt distriktsläkare, dermatolog eller neurolog..
Kanske pediatriker eller.. eller.. hihi.
Nä.. Inte går det att välja när allt vi läser är så roligt!
Allt förutom farmakologi förstås.
Det måste jag säga är lite (läs mycket) av en pina.
Att läsa farmakologi på vårt universitet innebär att memorisera alla läkemedel som finns, i hela galaxen, nej, universum!
Inte min forte! Men nog skall även det här gå att klara av.

Är också mitt uppe i att ta jägarlicens, det är superroligt att lära sig mer om skog och djur!
Sedan ser jag också fram emot att umgås med släkten och faktiskt aktivt ta hand om vår mark.
Är man bonne så är man!


Måste bjuda på en fin låt innan jag går till sängs,
Öppningslåten på Deloreans album Subiza från 2010. Enjoy! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0